Fire Mage guide
Előnyök:
-Erős Dps
-Hatékony térsebzés
-Gyakori, látványos critek
Hátrányok:
-Alacsony crit mennyiség mellett hatástalan.
-Hatalmas Hit cap
-Kontrollálhatatlan Burst
Nemhiába veszem egy kalap alá a Ttw Fire és a Frostfire buildeket, mivel több a megegyező tulajdonság, mint az eltérő. A legszembetűnőbb példő erre talán a main nuke, az egyiknél a Fireball, míg a másiknál a Frostfire Bolt játszik főszerepet. A TtW Fire-nél jelentősen gyorsabban castolunk, viszont a Frostfire bolt critek sokkal erőteljesebbek, mint a Fireball-é. A Blizzard, a Frostfire Bolt bevezetésével halálra ítélte a TtW Fire buildet, mivel a Frostfire talentből mérföldekkel többet lehetett kihozni. Ez így is volt, egészen a 3.3.5-ös patchig, amikoris a balansz miatt, a TtW Fire olyan erősítéseket kapott, ami miatt erősebb, ebből kifolyólag népszerübb is lett ez a build. A két Talentfa között a differencia nem nagy, inkább a meglévő gearünk lehet a vízválasztó.
Csupán azért hagytam utoljára ezt az ismertetőt, mert erről tudtam a legkevesebbet, ezt tartom a legösszetettebnek, ezért nem szerettem volna hiteltelen „munkát” kiadni a kezem alól. Állítom, még most sem sikerült teljes egészében megismernem, de amit tudok, azt szeretném megosztani mágus kollégáimmal.
Legfontosabb Spelljeink:
Fireball: Átlagos castolású, magas Fire dmg-el rendelkező offenzív spell. TtW Fire talenten ez szolgál main nuke-ként. Van egy dotja is. (Glyphel el is tüntethető)
Frostfire Bolt: Lassú castolású, nagyon magas Frostfire sebzéssel rendelkező offenzív spell. Frostfire talenten ez szolgál main nuke-ként. Ennek is szintén van dotja. Ezen kívül, 40%-al lassítja a target sebességét 9mp-en keresztül, csökkenti annak Fire és Frost resistjét /ellenállását/ A spellre egyaránt vonatkoznak a Fire, és Frost tulajdonságok is.
Living Bomb: Ez egy dot, ami 12mp-ig ketyeg a targetben, ezután robban, és a tickeknél egy kicsivel erősebb sebzést okoz, ami területben is sebez. Ezáltal kiváló területi sebzésként is szolgál. Glyphelve tickjeik critelhetnek, előidézheti a Hot Streak-et.
Scorch: Gyors castolású, nagyon alacsony sebzéssel rendelkező offenzív spell. Egyetlen célt szolgál, fenntarthatunk vele egy debuffot a targeten, ami 5%-al növeli mindenki crit esélyét, de csak akkor, ha azt a targetet ütjük, amelyiken fennt van. Az effekt 30mp-ig van fennt, ezért célszerü frissíteni még letelte előtt. A Scorch érdekessége, hogy cast time-ja mindig megegyezik az éppen aktuális global cooldownunkkal.
Combustion: A következő 3, nem periódikus (tehát nem dot jellegü) spellünk sebzését növeli meg 50%-al. Ezenkívül lövésenként stackelődik, minden stack hatására 10%al növeli a crit esélyünket.
Icy Veins: 20mp-en keresztül 20%al lerövidíti spelljeink cast time-ját. Ekkor spelljeinket a különböző sebzések nem szakíthatják, lassíthatják, törhetik.
Talent:
Frostfire és TTW Fire talentek
Rota:
Kezdjünk egy Living Bomb-al, ezt futás, helyezkedés közben is feldobhatjuk. (vagy egy Scorch-al felrakjuk a Living Bombot is) Ezután jöhet a Scorch, amivel felhelyezzük az 5% crit chance debuffunkat. Ha található a raidben egy másik Fire mage, esetleg egy Lock Improved Shadow Bolt talenttal, akkor ők is fel fogják helyezni. A lényeg az, hogy mindig legyen fennt a targeten, és csak lejárta előtt frissítsünk, mert a Scorch dps kiesést okoz alacsony sebzésébe miatt. Ügyeljünk arra is, hogy a Living Bomb is fennt maradjon, viszont ezt csak robbanás után frissítsük! Mivel a Scorch elcastolása pontosan 1 global cooldown-nyi idő, ezért a Living Bombot egy Scorch melett is feldobálhatjuk. Az elhangzott szabályokat mindig tartsuk be.
Ha fennt van a Living Bomb és az Improved Scorch/Sh Bolt debuff, akkor talentfánktól függően castoljuk a Fireballt (Továbbiakban FB), vagy Frostfire Boltot (Továbbiakban FFB). Ezek alkotják majd a damage done-unk nagy részét. Két, egymást követő, nem periódikus critet követően (FFB/FB, Scorch, Fire Blast, Living Bomb explosion hatására) kapjuk a Hot Streak-et, ekkor, lehetőségünk van ellőni egy instant Pyroblastot. A Hot Streaket nem célszerű pont akkor ellőni, amikor megkapod. Kijátszva a global cooldownokat, combóban kell ellőni egy FFB/FB/Scorch kíséretében. Van egy passzív dotunk is, ami az Ignite. Ez akkor kerül fel, amikor bármelyik Fire spellünkkel Crit sebzést eredményezünk, ekkor a sebzés 40%át kapjuk vissza, dot formájában. 4mp-ig tart, és 2 másodpercenként tickkel. Ez alatt a 4mp alatt ha egy másik spellünk is critelt, akkor a sebzés egy úgynevezett „Ignite bankba” kerül, ezt az alábbi ábrán szemléltetem:
(másodperc/ezredmásodperc)
00:00 Frostfire boltot castolunk.
02:50 A Frostfire bolt beérkezett, 10000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
Ignite bank: 4000
Frostfire boltot castolunk.
04:50 2000 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: 2000
05:00 A Frostfire bolt beérkezett, 12000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
Hot Streak aktív
Ignite bank: 7000
Frostfire boltot castolunk.
07:00 3500 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: 3500
08:00 A Frostfire bolt beérkezett, 10000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
A Pyroblast beérkezett, 12000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
Ignite bank: 12500
10:00 6250 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: 6250
12:00 6250 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: üres.
Ahogyan látható, az Ignite egyáltalán nem tekinthető elhanyagolható sebzésnek, konkrétan a damage done-unk harmadát teszi ki (jóesetben). Az ignite első tickje, mindig a beérkezett crit előtt 2mp-el sebez. Mint említettem, az Ignite MINDEN fire alapú crit sebzés után töltődik, így a Living Bomb közbenső critjeire is.
Csak egy apróság, de sajnos az ignite-et nem tudjuk fenntartani örökké, viszont elősegíthetjük annak esélyét, hogy minél később ürüljön ki az Ignite bank. Ezt úgy érhetjük el, hogy lecsökkentjünk spelljeink travel time-ját. Elsőnek, hogy mi is az a travel time..
A legeslegegyszerübben megfogalmazva, azokat a spelleket értjük ezalatt, amik „repülnek” a boss felé. Néhány példa:
Travel time-al rendelkező spellek: FB, FFB, Frostbolt, Pyroblast
Travel time-al nem rendelkező spellek: Arcane Blast, Scorch, Deep Freeze. De természetesen minden castolós heal is ilyen.
A travel time ideje arányos a boss, és köztünk lévő távolsággal. Tehát. Ha közél állunk, ez néhány tizedmásodpecben mérhető, ha nagyon távol, akkor meghaladhatja, vagy át is lépheti az 1mp-et is, ami már veszéllyel lehet az Ignite-re nézve. Ezért célszerü azokon a bossokon, amin minimális mozgást végzünk mi, és a boss is, kicsit közelebb állni a bosshoz. Kivételt képez az, amikor a boss rendelkezik területi sebzéssel.
A burst damage mindkét talenten kontrollálhatatlan, Frostfire esetében kicsit jobb a helyzet. Ez abból következik, hogy az igazi Burst gyakorlatilag egy Pyroblast ellövése után következik, Hot Streak-et követően. Előfordulhat az az eset, hogy még Combustion mellett sem kapunk két egymást követő critet, ez pedig nincs jó hatással a dps-ünkre.
A burst makrónk valahogy így nézhet ki:
/use Mirror Image
/use Combustion
/use Icy Veins (frostfire talenten csak!)
/use Flame Cap
/use Potion of Speed
Több stratégiánk lehet a makró felhasználását illetően.
Figyelembe kell vennünk a következőket:
-Ha egyszerre szeretnénk használni, akkor a Combustion és az Icy Veins 2,4perccel a felhasználása után, újból fehasználható.
-Flame Cap, Potion of Speed, Bloodlust 1 fighton, mindössze 1-szer alkalmazható.
-Molten Fury talent: Amikor a targetnek kevesebb mint 35% hp-ja van, 12%-al sebzünk többet.
-A bossfight időtartama.
Egy átlagos boss fight 3 perc körül van, ez vagy több, vagy kevesebb. Ennek tudatában, feloszthatjuk 1, 2, vagy ennél több részre is.
Ha a Boss Fight rövid, és tudjuk azt, hogy csak egyszer tudnánk felhasználni a makrónkat, akkor használjuk ki a Molten Fury talentünk adta lehetőségeket.
Célszerü a Bloodlust mellett ellőni a makrót.
Egy példa:
Heigan the Unclean:
Maga a boss fight hozzávetőlegesen 3 perc, 10 másodperc.
Jóesetben, a Bloodlust másodpercekkel a Boss behúzását követően elmegy. A makrónkat tanácsos ekkor ellőni. Ha sikerült túlélni a nehezét, akkor nem sokkal később lejárnak az Icy Veins és Combustion cd-k. Amikor a boss 35% hp alatt van, már használhatjuk is a makrót. Combustiont Living Bomb frissítés után használunk.
Hogyan dps-elünk mozgás közben? Living bomb frissítés ha épp aktuális, Fire Blast cd-re, ha pedig belefér a Scorch, akkor azt. Kár megjegyezni, de ha Hot Streak proccolt, értelemszerüen azt. Itt említeném meg, hogy használjuk a "mindig castolj" elvet. Ez annyit takar, hogy ha nem kényszerülünk mozgásra, akkor castoljunk megállás nélkül.
Az aggróról. Nyílvánvaló az, hogy kevésbé van félni valónk akkor, amikor egy gyors aggróépítő tank van a raidünkben. A tévhitekkel ellentétben, a Mirror Image nem csökkenti az aggrónkat, viszont nulláz, amikor lennt vannak. Amikor a Mirror Image aktív, aktuális aggrónkat a 3 image között osztja el. Miután a Mirror Image lejárt, vagy az Image-ek meghaltak, az aggrónkat visszakapjuk. Aggrót csak a castolás szüneteltetésével csökkenthetjük, vagy az Invisibility használatával nullázhatjuk. Ha az életünkről van szó, inkább az Invisibility-vel járó dps kiesést preferáljuk.
A Deep Fire mage-ek a crit sebzésük után kapják vissza az adott spell mana költségének a 30%-át. Így, mivel a Pyroblast mana költsége 625, ezért 215 manát kapunk vissza crit esetén. Adódik még 1-1 talent Arcane és Frost oldalról, ami csökkenteni a manánkat. Ezeket nem fejteném ki, összesen 10% mana megspórolást eredményeznek. Összeségében, egy jó Fire mage-nek sosins gondja a manával.
Hogyan ölünk Trasht? A legfontosabb feladat az aggrószabályok betartása. Három, vagy több mob esetében, ha tudjuk, hogy 15-20mp-en belül nem tudjuk őket leölni, akkor pakolgassuk fel a Living Bombot. Ha ez megvan, Flamestrike rank 9, Flamestrike rank 8, majd Blizzard. Ezt ismételjük.
Hit Cap:
A Frostfire mage Frost oldalon részesül +3% hit-ben. A TtW Fire mage viszont nem, ezért neki tonnaszám Hit rating szükséges. Fontos, hogy amikor egy mage gearelésébe kezdünk, mindig a Hit Cap teljesítésére feküdjünk rá.
Frostfire esetében: 363 Hit rating szükséges, viszont ha található a raidben egy Sh pap/Balance Dudu, akkor elég 283 is.
TtW Fire esetében: 443 Hit rating szükséges, Sh pap/Balance Dudu-val karöltve elég lesz 363.
Statok: (Hit cap megléte után)
Frostfire esetében: Spell power > Crit > Haste > Spirit > Int
TtW Fire esetében: Spell power > Haste > Crit > Spirit > Int[/i]
Miért különbözik a statok prioritása?
Egyszerü, a TtW Fire-nél a Focus Magic a talent szerves része, mint ahogy a Frostfire-nél az Icy Veins. Az egyik 6% critet ad (ha kölcsönösen kapjuk), a másik meg 20% haste-et.
Csak a balansz fenntartása miatt vannak eltérő statok.
Mindkét talentre igaz, hogy raid buff mellett legalább 50% critünknek kell lennie. Ha ennyit képtelenek vagyunk kicsikarni a mage-ünkből, akkor még nem célszerő elmélyedni egyik fire talentágban sem.
Support:
A Scorch debuff /5% Crit/. NEM stackel az Improved Shadow Bolttal.
TtW Fire: Focus Magic
Glyphek:
Glyph of Molten Armor: Használata esetén Spiritünk 55%-át használjuk Crit Strike Ratingként.
Glyph of Living Bomb: A Living Bomb közbenső tickjei is critelhetnek.
Glyph of Fireball (Csak TtW Fire esetén): 0,15 másodperccel rövidíti meg a Fireball castolását.
Glyph of Frostfire Ball (Csak Frostfire esetén): 2%-al növeli a Frostfire Bolt sebzését, és crit esélyét.
Hasznos Flaskok, Potik, Kaják, Elixírek, scrollok:
Flask:
Flask of the Frost Wyrm, mást nem érdemes
Potik:
Potion of Speed (500 Haste rating 15mp-en keresztül)
Potion of the Wild Magic (200 Spell power és 200 Crit Strike rating 15mp-en keresztül)
Kaják:
Fish Feast (46 Spell power)
Firecracker Salmon (46 Spell power)
Imperial Manta Steak (40 Haste ratng)
Snapper Extreme (40 Hit rating)
Spiced Worm Burger (40 Crit Strike Rating)
Elixírek:
Elixir of Lighting Speed (45 Haste rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Elixir of Deadly Strikes (45 Crit Strike rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Elixir of Accuracy (45 Hit rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Scroll:
Scroll of Spirit VIII (64 Spirit ~0,75% Crit)
Az Elixírek és a Flaskok ütik egymást.
Kiegészítések:
Gemelés: Nagyon fontos, hogy TtW Fire esetében ne pakoljuk tele a gearünket crites gemekkel. Tehát csak a következőket használjuk:23 spell power, 12 spell power+10 haste rating, 20 haste rating. Frostfire esetén pedig mellőzük a haste-et. Ezért csak 23 spell power, 12 spell power+10 crit strike, 20 crit strike alkalmazzunk. (Egy kivétel van, ha Frostfire esetén sincs meg a 250-300 haste-ünk, akkor pótolhatjuk gem formájában is.)
Viszont, ha nincs meg a szükséges Hit cap, akkor pótolhatjuk gem formájában is. Ha meta gemünk megkívánja a kék socketet, akkor helyezhetünk bele 12 spell power+10 spirit lila gemet.
Meta gem: 23 Crit Strike Rating+ 3% Bonus Crit Damage. Használjunk Eternal Belt Buckle-t, amivel Waist-be csinálhatunk +1 socketet.
Enchant/item enchant:
Head: 30 Spell power+ 20 Crit. Strike rating (Kirin Tor repu)
Shoulder:24 Spell power +15 Crit. Strike rating ( Sons of Hodir repu) 70 Spell power és 15 Crit. Strike rating (Inscription)
Back: 23 Haste rating Lightweave Embrodery (Tailoring) 27 Spell power (Engineering)
Chest: +10 All stats
Wrist: 30 Spell power 76 Spell power (Leatherworking)
Hands: 28 Spell power Pyro Rockets, Hyperspeed Accelorators (Engineering)
Legs: 50 Spell power+20 Spirit
Boots: 12 Crit strike rating és 12 Hit rating Nytro Boost (Engineering)
Rings: 23 Spell power (Enchant)
Weapon (Sword, Dagger):Black Magic, 63 Spell power
Weapon (Staff): 81 Spell power
Mindkét Fire mage buildnek ajánlom a Black Magic enchantot. A Black Magic és a 63sp ugyanannyira járul hozzá a dps-hez.