Assa Rugó



Talent / Glyphek / Rotációk:


Ezek a következők: ( 51 / 18 / 2 ) Mutilate-Envenom spammer talent






Glyphek:

Glyph of Mutilate;

Glyph of Hunger for Blood (ezek kötelezőek);

a harmadik major glyphet pedig mozgathatod saját ízlésed szerint. Bár itt a 3. glyph helyére jobban megéri ToT-ra glyphelni, mivel Taurin egyesek elmondása szerint a target helyett a rugó kapja meg a +15% dmg-et + tank aggrozásához is jobban hozzásegít, vagy ott a Fan of Knives glyph, ami addos bossoknál jöhet jól.

Rotáció:

Fontos, hogy mindig stealthből nyiss, ugyanis a nyitástól számított 20 secig 30%-kal nagyobb energy regennel rendelkezel (Overkill) --> Garrote (bleed effect; szükséges HfB-re) --> Hunger for Blood --> 1cp-s Slice and Dice --> Mutilate 4(*) - 5 cp-ig --> Envenom; az utóbbi kettőt pedig ismétled folyamatosan. Ha a Hunger for Blood 10 secnél alábbhagy, akkor frissítsd. Ha jól csinálod - ezt nem lehet nem jól csinálni -, akkor SnD-t csak a fight elején (1-szer) nyomod el, mivel az Envenom folyamatosan frissíti A Cut to the Chase talentnek köszönhetően.
Tipp: Vanishelj fight alatt is az Overkill energy regenjéért.
(*) Fontos, hogyha összeszedtél 4 cp-t, akkor arra ne Mutilate-ezz az 5ikért, mivel legalább 1, max 2 cp (ha critel) a semmibe megy, ami dps kiesés a Mutilate energy costja mellett.

Mérgek megválasztása

Mivel a legfontosabb finisherünk az Envenom - Envenom többet ér, mint az Eviscerate, mert az utóbbival ellentétben Envenom nature dmg, amire nem hat az armor mitigation, így raid helyzetben sokkal nagyobbat sebez -, ami deadly poisont feltételez a targeten, így az egyik mérgünk minden kétséget kizáróan a deadly poison lesz. Másik mérgünk az instant poison, ami a több poison erősítő talent miatt + Envenom buff miatt is a kedvencünk.

Ha egyszer a deadly posion felstackelt 5-re, akkor az onnatól számított deadly poison applikációk automatikusan felrakják a targetre a másik fegyvereden lévő mérget.

Instant Poisont egyértelműen a lassabb fegyverre - mivel úgyis ugyanannyiszor proccol, mint egy gyors fegyveren - a Deadly Poisont, pedig az új tulajdonsága miatt is a leggyorsabb fegyverre kell rakni (meg amúgy is), mivel így tudod maximalizálni az általa okozott dmg-et.

Ez a kérdés le is tisztázta egyben, hogy milyen gyorsaságú tőrökkel kell nyomulni. Main handben a legnagyobb dps-űt rakod, ami mindig a leglassabb, off handbe pedig a leggyorsabbat. Mint fentebb is írtam így tudod maximalizálni a mérgekből származó dmg-et. Már azért is érdemes így tolni, mivel raid környezetben a dmg done-od legnagyobb %-át az instant poison teszi ki, így ezt is érdemes boostolni. Akkor indokolná meg a két lassú dagger használatát, ha a Mutilate tenné ki, de nem ez teszi ki. Így ha két lassú daggerrel mész kisebb dps-t érsz el - utána is számoltam + a józan paraszti ész is ezt diktálja.
A jelenlegi raid contentben a legjobb fegyver kombináció: main hand Sinsiter Revenge, off hand Webbed Death vagy Murder

Fegyverekre egyértelműen a dual Enchant Weapon - Berserking a best choice - ha külön proccol a két fegyverről, a stackelés miatt 800 ap-s növekedés is elérhető.
Meta socketbe az ideális kavics: Relentless Earthsiege Diamond. Gemelésnél fontos szempont, hogy a meta socket szerint tartsuk be a színeket, onnnatól kezdve - ha nem valami húdeszuper a socketbonus - nem muszáj betartani a jobb statok érdekében. És persze elsősorban az adott geared dönti el, hogy hogyan is socketelsz, az alábbi statok irányadó jellegűek, hogy szerintem mi a fontos és mi nem.

Statok:

Hit rating: a hit rating mindennél fontosabb, amíg el nem éred a dual-wield soft capet és a poison hit capet. A dual wield soft cap 8% (= 32,79 * 8 = 262,32 hit rating) és mivel a poison hit a spell hiten alapul, így az 17% (= 26,232 * 17 = 445,944 ). De mivel minden PvE talenten kötelező a Precision (passzív +5% hit chance), így a soft cap: 163,95, poison cap: 314,784. Ezekkel az értékekkel a spéci attackjaid (Mutilate, Envenom stb.) és a mérgeid már nem fognak misselni, de az autohitjeid még igen. Ezután is elég fontosnak tartom a hit ratinget húzni a dual-wield hard cap felé, mivel nem nagyon bővelkedünk benne. Ez 27%, ami 32,79 * 27 = 885,33; Precisionnel (22%): 32,79 * 22 = 721,38. Fontos leszögezni, hogy a hard cap nem olyan "szám", amit minden áron el kell érni, mivel egy idő után számos stat - pl. haste - nagyobb dps növekedést fog okozni, mintha továbbra is hit ratingre mennénk.

Expertise rating: a fenti logikából kiindulva ugyanúgy fontos lenne az expertise, mint a hit. Playerektől eltérően mobok akkor is dodge-olhatnak, ha hátulról ütöd őket. Boss típusú mobon 6,5% az esélye, hogy a támadásaidat dodge-olja - ugyanúgy vonatkozik spéci attackokra is (Mutilate, Envenom stb.), mint autohitre. A 6,5%-ot 214 expertise ratinggel tudod kicappelni, ami 26 expertise. Tapasztalat szerint, nem fontos elérni a 26-ot, elég olyan 22 - 23 is. Envenom - Rupture talenten nagyobb hangsúlyt kell erre fektetni, mint a másik talenten, mert ott már nem csak Envenomot nyomkodsz, hanem Rupture-t is, ami nem frissíti az SnD-t, így egy rosszul jött dodge felrúghatja az eddigi rotádat.

Haste rating: a haste a deadly poison miatt a legindokoltabb, mivel továbbra is fix proc rate-tel rendelkezik (talenttel 70%), és az új tulajdonsága miatt adott idő alatt több instant poison procot is jelent, ami még nagyobb dps. Persze egy idő után már nem nagyon tudod tovább húzni a haste-ed, mert capped. Haste elég sok cuccon megtalálható, másrészt - mint írtam is - egy idő múlva már nem tudod tovább növelni, legalábbis nem lesz érezhető. Jelenlegi helyzetben nem éri meg pl. hit rating helyett erre socketelni. Egyrészt, mert elég sok gearen megtalálható és ha hit helyett erre áldozunk, nem igen fog nőni a dps, hanem inkább csökken. Későbbi contenttel ez megváltozik.

Critical strike rating: assassinationön szükséged van egy alap critre, amit gearből, talentekből megszerzel, így gemelni nem érdemes rá. Ez úgy unbuffed 35% körül van, raid környezetben a ~ 45%-ot is eléri; ettől több nem nagyon kell. Ez azért is szükséges, mivel critből kapod az energy regened egy részét a Focused Attacks talentnek köszönhetően, másrészt ennyi crittel már 2 Mutilate-ből is felpakolhatsz 5 cp-t (45% crit esetén 100 Mutilate-ből 90 tenne fel 3 cp-t).

Armor penetration rating: felesleges erre gemeket pazarolni, mivel a dmg done-od több mint 50%-a nature dmg.

 

Encsák

 

Head - [Arcanum of Torment]: Requires Revered with the faction Ebon Hold
Shoulder – [Greater Inscription of the Axe]: Requires Exalted with the faction Sons of Hodir
Back – [Major  Agility]
Chest – [Powerful Stats]
Wrists – [Greater Assault]
Hands – [Crusher]
Waist – [Eternal Belt Buckle]
Legs – [Icescale Leg Armor]
Feet – [Greater Assault]
Weapon 1 & 2 – [Berserking]

 


Gemek

Red Sockets: Bright Cardinal Ruby (40 Attack Power)
Yellow Sockets: Stark Ametrine (20 Attack Power & 10 Haste)
Blue Sockets: 1 x Nightmare Tear (+10 to all stats), then Bright Cardinal Ruby in all others (40 Attack Power)
Meta Gem: Relentless Earthsiege Diamond (21 Agility & 3% Critical Damage) ehez szükséges 2 kék kavics (persze lehet lila,zöld,kék) hogy aktiváljuk

Ha a hit/expertise megvan akkor full attack powas gemelés ajánlott. Agi-t adnak eleget a ruhák, simán meglesz a 35-40% crit.

Statok fontossági sorrendje: Hit (cappig)>Expertise(cap=26)>AP>Haste>Crit, gemelni APra vagy AP+Hastere kell

Ha kevert kavicsot akarok használni, akkor melyik jobb? AP-s vagy Agis változat?
Ez végülis függ a gearedtől. Agility ad AP-t, illetve critet. AP az viszont tiszta AP. Ha raid buffal már nagyon közel vagy a crit caphez, akkor érdemesebb a kevert gemek ap-s változatát választani, mivel ha agisat választanál, akkor az agilityből származó crit rating semmibe megy - mivel a capen túl már nem tudod húzni. Ha viszont nagyon távol vagy tőle, akkor az agis változat az ideális. A crit cap az nem egy fix dolog, mint a hit rating cap, hanem ez az adott statjaitól függően változik. Az, hogy a te esetedben ez mekkora, egy attack táblán tudod levezetni, amit az alábbi linken megtalálsz: https://www.wowwiki.com/Attack_table AP a Blizzard által felboostolt mérgek [a damage done-od naggyábból (több mint) a felét teszik ki] miatt egyébként jobban megéri, mint az agis változatok, mert a mérgek egy ap-s kőből több bónuszt kapnak, mint egy agis kőből, mivel egy ap-s kő kétszer anyi tényleges ap-t ad [32 ap - 16 agi (16ap)], mint egy agis, másrészt ugye a mérgek a spell crit alapján critelnek így critet sem kap belőle - csak az envenom -, így meg az overall damage done valamivel kisebb lesz. Az envenom critekre meg nem érdemes áldozni a mérgek maximális boostolása helyett, mert alapból kisebb damage done-nal rendelkezik, viszont a kétszeres ap mennyiséggel kompenzálhatjuk a kieső criteket. Agi max akkor a legjobb, ha nagyon kevés crited van (ez nem túl valószínű).

A fent felvázoltak alapján jelenleg hit rating + ap (poison hit capig) a szerintem legideálisabb gemelési opció, később pedig a haste rating + ap, mivel egy idő után hit rating nem fog jelentős dps növekedést okozni a haste-tel szemben.

Tippek & trükkök:

1. A rogue kaszt 80as szinten végre valahára megkapta AoE abilityjét a Fan of Knives-ot. Elsőre ránézésre nem tűnhet túl hatékonynak, mivel 50 energybe kerül, de ha jól használod, elég hasznos lehet és elég szép dps-t kilehet vele hozni. Emiatt is fontos, hogy legyen egy alap crited, mivel ha a Fan of Knives melee része critel - mert ugye a mérgeket is felrakja -, akkor erre is proccol a Focused Attacks, ami szépen tölti vissza az energydet. Ezt az energy töltést mégjobban tudod fokozni azzal, hogy mielőtt elkezded spammelni, elkezdesz ütni egy mobot: 1 - 2 Shiv --> Slice and Dice és autohittel ütögeted a mobot. Mivel a Fan of Knives nem reseteli a melee swing timert, így az auto hit critekből származó critek is töltik az energydet, ami adott idő alatt több FoK elnyomását teszi lehetővé. Ez a taktika leginkább, akkor javasolt, amikor kevesebb mob van; ahol rengeteg - pl. Gluthnál - ott nem érdemes ezzel foglalkozni. Mivel a FoK a weapon dmg-ének x %-át sebzi, így úgy tudod maximalizálni a dmg-ét, ha off handbe is egy nagy dmg-ű tőrt teszel - erre előtte kenjél Instant Poisont. Ezt betudod macrozni - a macro résznél megemlítem.


Macrok: szerintem érdemes a Cold Bloodot bemacrozni Envenomba, hogy cd-től cd-ig tudd tolni + ha engis, akkor még a Hyperspeed Acceleratorst is. Azt végülis azért jó ötlet, mivel akkor Envenomolsz, ha már 5 stacknyi DP fent van a targeten, így aktiválódik is mellé a haste, így jobban kihozza a DP új tulajdonságából származó dmg-et. Igazából úgy érné meg ezeket aktiválni, ha minden trinket proc fent van, de ha nem tudsz 20 felé figyelni, akkor hasznos lehet:

Kód: Egész kijelölése
#showtooltip Envenom
/use [kezesed] // csak engiseknek
/cast Cold Blood
/cast Envenom

Érdemes még Mutilate-be bemacrozni egy /startattackot, így nem kell folyton kattintgatni target váltásnál:

Kód: Egész kijelölése
#showtooltip Mutilate
/startattack
/cast Mutilate

Tricks of the Trade macro: tankot, vagy a legjobb dps-t - ha nem te vagy - focusba rakod, így az elnyomás előtt nem kell kattintgatni raid ablakban:

Kód: Egész kijelölése
#showtooltip Tricks of the Trade
/cast [target=focus] Tricks of the Trade

Fan of Knives weapon swap macro:

Kód: Egész kijelölése
#showtooltip Fan of Knives
/equipslot 17 [fegyvered]
/cast Fan of Knives

Hogy a FoK spam után ne maradjon a kezedben "bemacrozott fegyver", érdemes Mutilate-re egy ilyet írni:

Kód: Egész kijelölése
#showtooltip Mutilate
/startattack
/equipslot 17 [eredeti fegyvered]
/cast Mutilate


Addonok: van két nagyon hasznos addon, amik megkönnyítik a dpselést:

Rogue Focus Classic: ez egy combo pont/energy tracker addon egy mini ablakba sürítve. Beállítható, hogy mutassa a target hp-ját, illetve a sajátodat is. Használatával nem kell figyelned a saját és a target untiframe-jét, hogy információt szerezz ezekről a dolgokról; elég erre koncentrálnod.

RoguePowerBars: ez egy self buff/debuff tracker addon, ami könnyebbé teszi a self buffok/debuffok nyomon követését, ami fontos szempont. De ha van valami más efféle addonod, akkor értelemszerűen azt választod, amelyik jobban tetszik.

Van még egy harmadik addon, ami mondjuk szerintem minden dps-nek kötelező:

MikScrollingBattleText (MSBT): olyan mint egy gördülő combat log; minden dmg-edet nyomon követheted vele, mi mennyit sebzett stb., ezért jóval átláthatóbb, mint a sima blizzardos combat text.

Class role, avagy miért jó, ha van rugó a raidben?
Rugókat elsősorban az imba dps-ük miatt szeretik, de van számos "szolgáltatásuk", amik még hasznosabbá teszik őket a raid számára. Elsődleges tulajdonságuk, hogy a legellenálóbb dps kaszt. Hogy miért? Számos defenzív abilityvel rendelkezik, amik megmenthetik őket a rázósabb helyzetekben. Ezek a következők: Feint, ha a dpselés közben a legtöbbet AoE-ben kell állni - pl. Grobbulus, vagy Faerlina -, máris 50%-kal kevesebb dmg-et kapnak be ezekből, ami értelemszerűen kevesebb healt is igényel, így megspórolja a manáját a healereknek. Vagy ha túl későn veszik észre, hogy valami magic típusú sebzést kapnak és nagyon lent van a hp-juk, akkor ott a Cloak of Shadows, ami ismételten életmentő cucc lehet. Ha pedig netán a tank meghalna, akkor egy rugó felveheti a bosst és az Evasion alatt tankolhatja az ability időtartamáig, amíg nem combat-resselik a tankot, ezzel akár megspórolva egy wipe-ot.
A rugó nem csak azért a legjobb dps, mert a dpsméterek tetején van, hanem mert nem aggrozik; csak akkor, ha kifejezetten akar. Tricks of the Trade boss kill előtt elnyomva egyből kezdheti a dpselést, és innentől kezdve már nem nagyon kell aggódnia, hogy aggrózni fog. De ha mégis, akkor még mindig ott a Feint - aminek az aggrocsökkentő része szvsz itt nem szuperál valami jól - vagy ha ez se elég, akkor ott a Vanish. A ToT egyben segítség a tanknak az aggro építésben és lehet használni AoE pullok véghezviteléhez is Fan of Knives-szal fűszerezve - ez leginkább akkor hasznos, ha a sok trasht warrior fogja -, vagy elkallódott mobokat visszahúzhatunk vele a tankra. ToT használható továbbá más raid tagok dps-ének boostolására is.
E tulajdonságai mellett a rugó rendelkezik bizonyos debuffokkal, amik - a sajátján túl - javíthatják mások dps-ét. Ilyen az assassination talenten található Master Poisoner, ami +3% critet ad a target ellen - ugyanaz, mint retribution paladin Hearth of the Crusaderje; értelemszerűen nem stackelnek egymással és semmi hasonló debuffokkal sem. Combat talenten ott a Savage Combat, ami 4%-kal növeli a physical dmg done-t. Subtlety talenten a Hemmorhage, ami 15 secig vagy 10 charge-ig biztosít fizikai sebzésnövekedést.